Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2070131207   La convivència a l'aula: la comunicació no violenta
2016-2017   Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   18/1/2017 - 15/3/2017 (15 hores) de 17:15h a 19:15h
   CRP Ciutat de Sta. Coloma Gramenet
   Rambla Sant Sebastià, 98-100 1r pis (Santa Coloma de Gramenet) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Santa Coloma de Gramenet
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   15/12/2016 - 18/01/2017
  
Descripció i   Metodologia:   . La gestió positiva de la convivència a l'aula.
. Adquisició de noves eines i habilitats per a resoldre conflictes a l’aula
. Compartir i treballar les dificultats i bones pràctiques que ens trobem a l’aula.
  
Objectius   - Crear un espai de reflexió on analitzar els conflictes que el professorat troba a l’aula, i veure les possibles alternatives per abordar-los a través de dinàmiques de joc

- Dotar al professorat de noves eines i habilitats de comunicació mitjançant formació teòrica i pràctica.

- Introduir nous mecanismes de resolució de conflictes a les aules, de manera que permetin treballar els conflictes existents des d’una perspectiva de diàleg i corresponsabilitat.

- Oferir un banc de recursos per a l’acció tutorial.
  
Continguts   Sessió 1. Cultura del conflicte. Introducció al concepte de Comunicació No Violenta

- Presentació objectius del curs. Desenvolupament de les sessions i treball en horari no lectiu a realitzar pels assistents al curs.

- Què és el conflicte? Naturalesa del conflicte. Escalada del conflicte. El conflicte com a motor de canvi. Veure com influeixen les diferents percepcions en la meva mirada del conflicte

- Distingir entre posicions, interessos i necessitats. Com puc facilitar que l’altre faci el trànsit des del seu posicionament a la seva necessitat?Conèixer els
elements bàsics de la Comunicació No Violenta.

- Quina és la meva manera d’escoltar a l’altre? Què és l’escolta activa? Observar
l’efecte de les emocions en les situacions de conflicte


Sessió 2. Intervenció escolar centrada en solucions

- Principis bàsics, tècniques i aplicacions en l’àmbit escolar

- La pregunta miracle

- Treball amb escales


Sessió 3. Estereotips, prejudicis i discriminació.

- Influència dels estereotips en la percepció de la realitat. Com es generen els prejudicis. La discriminació com a font de conflictes. La importància de la

igualtat en la resolució de conflictes.


Sessió 4. L’entrevista personal. Eines per a la gestió de conflictes

- L’entrevista personal. Objectius. Tipus de preguntes. Comunicació no verbal.

- Pràctica de les tècniques bàsiques. Preguntes obertes. Reformulació. Resums...

- Àmbits d’aplicació ( relacions amb les famílies, equips docents, alumnat)


Sessió 5. Situacions complexes a l’aula.

- Realitzar exercicis de simulació amb casos reals aportats pels assistents.

- Practicar els conceptes treballats al llarg de les anteriors sessions.

- Estratègies per abordar el conflicte. Banc de recursos per omplir la motxilla.
  
Formador/a   David Gualda, Alberto Ibai Reinoso, Begonya Ferrer i Verònica Navarro
  
Avaluació   Satisfacció personal en relació al disseny i desenvolupament de l'activitat.

Realització d'activitats en les respectives aules entre sessió i sessió. Els formadors facilitaran un guió per tal d’elaborar les activitats.
Aquestes activitats són d’obligat compliment per a obtenir la certificació del curs.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials i valoració positiva del treball presentat.
  
E-mail   crp-santacolomag@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   18/01/2017   1715   1915 
 Sessió 2   dimecres   01/02/2017   1715   1915 
 Sessió 3   dimecres   15/02/2017   1715   1915 
 Sessió 4   dimecres   01/03/2017   1715   1915 
 Sessió 5   dimecres   15/03/2017   1715   1915 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent