2070131207 |
La convivència a l'aula: la comunicació no violenta |
2016-2017 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
18/1/2017 - 15/3/2017 (15 hores) de 17:15h a 19:15h |
|
CRP Ciutat de Sta. Coloma Gramenet |
|
Rambla Sant Sebastià, 98-100 1r pis (Santa Coloma de Gramenet)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Santa Coloma de Gramenet
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
15/12/2016 - 18/01/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
. La gestió positiva de la convivència a l'aula.
. Adquisició de noves eines i habilitats per a resoldre conflictes a l’aula
. Compartir i treballar les dificultats i bones pràctiques que ens trobem a l’aula.
|
| |
Objectius |
- Crear un espai de reflexió on analitzar els conflictes que el professorat troba a l’aula, i veure les possibles alternatives per abordar-los a través de dinàmiques de joc
- Dotar al professorat de noves eines i habilitats de comunicació mitjançant formació teòrica i pràctica.
- Introduir nous mecanismes de resolució de conflictes a les aules, de manera que permetin treballar els conflictes existents des d’una perspectiva de diàleg i corresponsabilitat.
- Oferir un banc de recursos per a l’acció tutorial.
|
| |
Continguts |
Sessió 1. Cultura del conflicte. Introducció al concepte de Comunicació No Violenta
- Presentació objectius del curs. Desenvolupament de les sessions i treball en horari no lectiu a realitzar pels assistents al curs.
- Què és el conflicte? Naturalesa del conflicte. Escalada del conflicte. El conflicte com a motor de canvi. Veure com influeixen les diferents percepcions en la meva mirada del conflicte
- Distingir entre posicions, interessos i necessitats. Com puc facilitar que l’altre faci el trànsit des del seu posicionament a la seva necessitat?Conèixer els
elements bàsics de la Comunicació No Violenta.
- Quina és la meva manera d’escoltar a l’altre? Què és l’escolta activa? Observar
l’efecte de les emocions en les situacions de conflicte
Sessió 2. Intervenció escolar centrada en solucions
- Principis bàsics, tècniques i aplicacions en l’àmbit escolar
- La pregunta miracle
- Treball amb escales
Sessió 3. Estereotips, prejudicis i discriminació.
- Influència dels estereotips en la percepció de la realitat. Com es generen els prejudicis. La discriminació com a font de conflictes. La importància de la
igualtat en la resolució de conflictes.
Sessió 4. L’entrevista personal. Eines per a la gestió de conflictes
- L’entrevista personal. Objectius. Tipus de preguntes. Comunicació no verbal.
- Pràctica de les tècniques bàsiques. Preguntes obertes. Reformulació. Resums...
- Àmbits d’aplicació ( relacions amb les famílies, equips docents, alumnat)
Sessió 5. Situacions complexes a l’aula.
- Realitzar exercicis de simulació amb casos reals aportats pels assistents.
- Practicar els conceptes treballats al llarg de les anteriors sessions.
- Estratègies per abordar el conflicte. Banc de recursos per omplir la motxilla.
|
| |
Formador/a |
David Gualda, Alberto Ibai Reinoso, Begonya Ferrer i Verònica Navarro
|
| |
Avaluació |
Satisfacció personal en relació al disseny i desenvolupament de l'activitat.
Realització d'activitats en les respectives aules entre sessió i sessió. Els formadors facilitaran un guió per tal d’elaborar les activitats.
Aquestes activitats són d’obligat compliment per a obtenir la certificació del curs.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials i valoració positiva del treball presentat.
|
| |
E-mail |
crp-santacolomag@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
18/01/2017 |
1715 |
1915 |
Sessió 2 |
dimecres |
01/02/2017 |
1715 |
1915 |
Sessió 3 |
dimecres |
15/02/2017 |
1715 |
1915 |
Sessió 4 |
dimecres |
01/03/2017 |
1715 |
1915 |
Sessió 5 |
dimecres |
15/03/2017 |
1715 |
1915 |
|
| |